Å den inviger jag med att baka dumlekakor. =)
 
Senare i kväll kommer en mina fina för att äta tacos med oss.
Tyckte att det var en bra ide då hon kommer diekt efter jobbet för att lämna de jultidningar som jag köpt av hennes son.
 
Sen kom Jenny hem i går kväll med, eller snarare så att hon kom hem i natt för klockan var nog närmare halv fyra i morse då hon steg innanför dörren. 
 
Ska ta ut Dizel en sväng nu så han får springa av sig lite innan det är dags att börja hacka en massa grönsaker.
 
 
 
Men först en bild på mina nygräddade Dumlekakor. =)

2 kommentarer

Anonym

30 Nov 2012 16:44

ser goda ut, recept? <3 åsa

Sandra

02 Dec 2012 09:59

3 dl vetemjöl
200 g margarin/smör
1 dl strösocker
1 tsk bakpulver

Blanda samman, helst i hushållsmaskin & låt sen degen stå svalt i ca 30 min.

Gör som bollar & lägg i varje form, sen tar du en ½ dumle i varje boll.

Grädda i 175g i 10-15 min.

När du tagit kakorna ur ugnen lägger du en noblesschoklad ovanpå som får smälta ner.

Sen är det bara låta kakorna svalna snabbt innan du njuter. =)

Kommentera

Publiceras ej