Var ju på ögonmottagningen i förra veckan för en massa undersökningar för att se hur hjärnblödningen tagit på ögonen. 

Resultatet blev inte som jag trodde. Har ju känt att mitt högra öga är påverkad. 

Undersökningen visade att jag är 25% synskadad på vänster öga & 25% blind på höger öga. 

Nu kan det ta upp till 1 år innan ögonen hämtar sig efter allt som hänt så ett ny synfältstest ska göras nån gång i höst. 

Var helt knäckt under helgen men då det inte finns något jag kan göra för att påverka ögonen så är det enda jag kan göra att vara så positiv som möjligt & hålla tummarna. 

 

1 kommentarer

åsa i åsele

26 Jan 2016 15:30

Det hade ju kunnat värre... ingen direkt tröst, dock sanning. kram

Svar: Visst hade det kunnat vara värre, men då jag inte visste att båda ögonen var drabbade blir det en chock...

Nu då det gått drygt 1 vecka så känns det bättre. Nu är det bara att göra det bästa av situationen & hålla tummarna att resultatet på testerna blir bättre till hösten.
Sandra Sellin

Kommentera

Publiceras ej