Gör mitt bästa med att tänka positivt, för det mesta går det bra. Då rullar dagarna utan större problem, men så utan förvaring så dyker dessa tankar upp... 

Tänk om det synfältstest jag ska göra i höst är negativt, att mina ögon inte läkt något mer.

 Vet ju att jag inte kan räkna med att det högra ögat då jag är 25% blind på det ögat.... Men det vänstra som "bara" är synskadat det är ju det som kan läka och bli bättre. 

Vetskapen om att jag eventuellt inte får behålla mitt körkort, tappa den frihet det är att ha egen bil och bara kunna köra i väg utan att anpassa sig till busstider eller att ha någon (oftast  Peter) som skjutsar mig känns inte kul... 

Men som sagt, nu är det som det är och det enda jag kan göra är att tänka positivt. Tänker inte ta ut nåt i förväg, men ibland kommer tankarna. 

Kommentera

Publiceras ej