Tänk när man var yngre & åkte buss till skolan vilken lycka det var då bussen var inställd. Det hände mig i morse, stod & väntade förgäves på bussen tills jag fick veta att all busstraffik var inställd pga halkan. Var bara att meddela jobbet och gå hem igen. 
Har haft kotakt med chefen som undrade jag inte kunde komma in senare, men då bussarna nu går så är det ändå förseningar & jag har ju en massa semesterdagar så då tog jag helt enkelt ut en semesterdag. 
 
Jag vet ju att jag inte ska vara kvar & då sjunker ju arbetslusten oxå.
Har suttit & läst en bok som jag fått låna av chefen " Coachande ledarskap", den har sin bra kapitell men i det stora hela så är det väl ingen bok jag skulle ha valt själv. 
 
Så jag har ju inte struntat helt i jobbet ändå. 
 
Har även passat på att färga håret, jag får ju passa på då jag har möjlighet & orken finns. För då jag jobbar finns det inte så mycket ork till något annat än att fixa middag & stöka undan i köket innan jag lägger mig om kvällarna. Sen på helgen är det så mycket annat som ska hinnas med. Men nu är det gjort för den här gången så nu känner jag mig som en människa igen.😉
 
 
Det är ju även alla hjärtans dag idag.
Brukar i göra något speciellt eller struntar ni helt i detta jippo? 
 
Själv tycker jag att det är en mysig dag, även fast vi inte brukar göra något speciellit. I kväll ska vi äta middag ute, men inte på nåt fancy ställe utan skullel tro att det blir på MAX eller på Sibylla. 😂 Vi ska i väg & göra några ärenden då Peter kommer hem från jobbet & då blir det nog så att vi passar på att äta ute oxå. Men oavsett var/vad det blir så är det en ren lyx att inte behöva ha två hundar som tigger.
Sen brukar Peter komma hem med lite blommor oxå. 
 
 
 
 
Bildresultat för alla hjärtans dag
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej