Snart har jag jobbat en vecka efter att haft semester under jul och nyår. Har haft en bra ledighet med god mat, många skratt och umgåtts med familj & vänner. 
Första veckan då, ja den har varit som innan ledigheten. Känner mig inte riktigt bekväm med att sitta framför en dator, visst är det roligt med utmaningar och självförtroendet växer lite då jag väl förstår något nytt.
  Men det är ju inte riktigt min grej att sitta framför en dator. 
Nu vet jag ju att det är under en begränsad tid så jag ska nog klara av det. 

Vad det gäller mitt mående som är anledningen till att jag provar på det här så känner jag en viss skillnad. Det här med att jobba dagtid gör att jag är lite piggare, även om det tar på att jobba Mån-Fre. 
Som det är nu så får städning och tvättning vänta till helgen, sånt som jag tidigare kunde göra mitt i veckan då jag var ledig. 

Det som dock är bra är att jag tänkte försöka mig på att gå hem istället för att ta bussen. Det är en promenad på drygt 3km och på så sätt får jag in lite motion varje dag. Enda ursäkten till att ta bussen är då vädret är allt för dåligt eller att jag har allt för ont i huvudet. 


Kommentera

Publiceras ej