Det här var en väldigt bra start på dagen måste jag säga. Fast jag hade väl startat upp dagen redan, då jag klippte klorna på hundarna innan vi slappade i soffan. 

 Nu har jag nyss ställt undan dammsugaren då jag röjt undan både damm, päls från både hundar & katter och avklippta klor. Har även tömt diskmaskinen. 
Allt tar tid då man inte mår hundra, men lite där & här så blir resultatet helt okey till sist. 

Det här med mitt mående som inte vill vara på topp eller i alla fall på nåt sort medelvärde börjar bli frustrerande. Att ha ett huvud som inte gör ont men ändå gör sig påmind genom att inte vara helt smärtfritt och nu har även både nacken och ryggen börja göra sig påmind oxå.  Trodde ju på nåt konstigt sätt att nackvärken var ett minne blott, men tydligen inte. 

Kroppen känns som cement och minsta rörelse känns som att bestiga Mount Everest, helst skulle jag vilja krypa ner i sängen och inte behöva bry mig om nåt, men tyvärr funkar ju inte det. Bara hoppas att det är tillfälligt och att det enda jag behöver är att få sova och återhämta kroppen. Annars blir det nästa vecka jobbig som hell.. Både med föreläsning på tisdag vilket innebär övertid och helgjobb. 

Men nu är det lugnt här hemma så då passar jag på att slumra lite med förhoppning om att det känns bättre då jag vaknar. 


Kommentera

Publiceras ej