Sju dagar kvar innan det är dags att återgå till jobb och rutiner igen. Sju dagar då jag bara kan vara och göra det jag känner för/orkar. 

Den här semestern blev inte som jag tänkt, har haft en hel del förkänningar men det har som tur var  inte utvecklas till anfall. Men bara känslan har gjort att jag inte vågat göra nåt utan mest hållit mig på hemmaplan. Har knappt varit utanför tomtgränsen.😕

Nu när det är dax att börja jobba igen så måste jag ju kunna lämna både tomten och kunna vara bland människor igen så sen förra veckan så håller jag med hjälp av Peter att vänja mig att vara bland människor igen. Det går väl sisådär men jag har en vecka till på mig nu för visa för mig själv att det går. 

Peter började jobba idag så nu är jag ensam hemma, men det tycker jag inte gör så mycket. Det som som jag måste göra är att ta mig ut på en liten promenad och se att det går bra för att sen öka promenaderna för att på så sätt öka mitt eget självförtroende på att det inte kommer att hända något... lättare sagt än gjort men på nåt sätt ska jag få det att funka. 

Så i kväll så ska jag ta min första promenad på jag vet inte när. Men med tryggheten i  att Peter  är hemma och med mobilen med mig så jag kan ringa honom om jag skulle behöva ska det funka. 

Hatar känslan som jag har inom mig just nu och paniken som sprider sig i kroppen då jag mår så här...

Kommentera

Publiceras ej