I förmiddags då jag var ute med hundarna hörde jag både fågelkvitter och hackspetten. 
Härligt med nån typ av vårvinter tecken då snödrivorna efter snöskottningen är så höga att dom når träden. 


Det gjorde mig inspirerad till att äntligen ta ner julgardinerna i både köket & hallen för att istället sätta upp lite mer "våriga" gardiner. Det där med att torka fönsterna får dock vänta ett par månader. 

Hade tänkt dammsuga i dag men efter bytet av gardiner så känns orken lite sisådär, men blir det inte i dag så får jag ta det en annan dag istället. Det finns ju faktiskt en anledning till att jag inte jobbar hela min 75%  orken finns helt enkelt inte till allt jag skulle vilja.

Nu ska jag vila lite efter både gardinbyte och utelek med Dizel sen får jag se om det blir mer hushållsarbete eller om jag tar resten en annan dag. 



Kommentera

Publiceras ej