Dagarna när man går hemma går verkligen ihop, jag tappar dagar under veckan och det enda som händer är att jag fixar här hemma, ser till att maten är klar då Peter kommer hem från jobbet och tar hand om hundarna. 
 
Nu är det fönsterpustningen som gäller, har börjat så smått här nere,har 5 av 11 fönster kvar, sen är det övervåningens fönster som är kvar. Nackdelen är det dels är så tråkigt sen får jag så ont i nacken/axlarna av att hålla armarna ovanför huvudet så jag tar det i omgångar. Började i går och har fortsatt lite i dag. Planen är väl att få klart här nere i dag, innan jag tar fram dammsugaren. 
 
Känns skönt att hålla mig sysselsatt istället bara för att hänga i soffan, har lite jobiga saker som väntar nästa vecka och det är så lätt att tankarna skenar iväg. Då är det bättre att hålla sig sysselsatt. 
 
Får se om jag får skjuts för att köpa lite blommor att plantera ute  för att göra lite sommar, för även om vädret inte är så sommrigt för tillfället så då kan ju blommor göra lite underverk. Har även planer på att köpa mig en svartvinbärsbuske, är alltid trevligt att hitta en flaska svartvinbärssaft en kylig höstdag eller en burk gele till höststeken. 
 
Har haft möte med af och trots att dom säger att jag tillhör den kategori som behöver deras hjälp är jag ingen prio för dom då jag varit arbetslös för kort tid... Så det känns ju som jag inte kommer att komma ut till nåt nytt arbete på ett bra tag i allafall, men jag söker själv även om jag alltid fastnar då det krävs körkort eller att det är något annat som jag inte klarar av. Så vi får se hur det går med det här med att hitta ett arbete som jag klarar av med mina nya förutsättningar. Just nu känns det dock väldigt mörkt måste jag erkänna...
 
 

Kommentera

Publiceras ej