Livet rullar på i vanlig ordning. Städar, tvättar, aktivitetra hundar, försöker få napp på ett jobb och ser till att middagen är klar till dess att min andra hälft kommer hem från jobbet. 

Just det här med jobbsökandet är det jobbigaste... har ju inte en blekaste vad jag vill jobba med. De jobb som finns är ju inom omsorg/skola vilket jag inte klarar av pga min hjärntrötthet eller så har jag inte utbildning el så krävs det körkort..
 Så hur jag än vrider och vänder så styper det, och arbetsförmedling säger att jag varit arbetslös för kort tid för att jag ska kunna få hjälp av dom även fast jag tillhör den katigori som dom ska hjälpa. 
Frågan är ju länge jag ska gå hemma utan jobb innan  jag får någon hjälp. 

Nåväl spelar ingen roll hur mycket irritation och frustration jag lägger på det verkar inte hända något ändå. Jag får fortsätta kämpa på samma sätt som jag gör nu. Kolla lediga jobb, kolla med folk jag känner för nån gång måste det ju ge något för att gå hemma om dagarna är ju inte direkt något jag vill. 

Nu blir det en mugg kaffe innan potatisen ska skalas, det blir potatismos och köttbullar till middag i dag. 
 

Kommentera

Publiceras ej